Selasa, 14 Oktober 2014

cara buat masker yang mudah

Selamat malam semua, hari ini iza nak share tentang cara mudah buat mask.

Ok. Kita campurkan
1 biji vitamin c
1 biji vitamin e

Dua biji alfalfa atau lebih ikut kesesuaian masing2.

 Vitamin c dan alfalfa merupakan tablet jadi agak susah untuk pecahkan menjadi hancur, kalau nak mudah tumbuk dengan batu lesung.


Yang nampak berbiji tue vitamin c yang belum pecahkan. Lenyekkan je pakai tangan
Vitamin e tue senang je just picit dan kuarkan cecair vitamin e..

Selain boleh sapu kat muka, masker ni juga boleh sapu di mana-mana bahagian kulit yang bermasalah seperti kedutan di perut akibat mengandung.
Pakai hingga 4 lima jam pun xpe, atau pakai time tdo je.


Dia bukan macam masker lain, dia semulajadi. lepas campur semua vitamin tue tambah air je. Kalau rasa pekat sangat boleh tambah air lagi. Saya sarankan biar lebihkan air sebab dia cepat kering. Satu set masker ni leh pakai dua org, memang jimat macam saya pakai suami isteri..


Memang betul-betul berkesan. Lega rasa sakit kepala saya hari ini lepas buat mask ni, ala2  dalam spa gitu..


Nak cuba
 Iza
0193905919

2 ulasan:

Unknown berkata...

Saya suka buat masker vitamin C,vitamin E dan alfalfa...cuma saya campur sedikit ESP untuk memekatkannya dan hasilnya sangat puas hati...

izzapis berkata...

Btol tue. Tapi saya terlupa nk msukkn

Selamat Datang Ke Blog Izza

Selamat Datang Ke Blog Izza