Ahad, 2 November 2014

cara hilangkan selsema anak

Assalamualaikum. W.bt
Bismillahhirrahmanirrahim..

Hari ini nak share pasal anak  saya yang comel ni..

Sejak dia dah banyak makan nasi sebagai sebahagian keperluan badan dia.
Saya tengok dia selalu demam. Kadang2 bukan sebab apa keadaan cuaca kita masa kini penyebab dia demam.
Kesian tgk dia, nak tdo payah. Bila berjaga hingus meleleh2. Tak sampai hati btol. Puas dipikirkan macam mana nak buat, kalau kena batuk bunyi batuk mak ai..macam apa.

Sampai la satu hari terpikir nak bagi vitamin. Saya memilih vitamin c chewable shaklee khas untuk kanak-kanak kerana ia mudah dihadam.
Tidak merbahaya bagi anak saya yang baru berumur setahun 5 bulan. Vitamin c chewable ini perlu dihisap.

 Satu tablet bersamaan dengan 3 biji oren. Kalau tengok muka anak saya rileks je bila makan. Xkenyit2 matapun. Menurut anak buah saya yang berumur 8 tahun, ia sangat masam.

Heran gak camne anak saya boleh kunyah macam tue je.

 Sebotol tahan 3 bulan kalau bagi anak anda sehari sebiji sebab ada 90 biji.

Adakah anak anda pernah begini??

Kesian dia kalau anda biarkan tentu melarat. Dah la selalu kita tinggalkan dengan pengasuh atau taska.
Xkan la vitamin sebotol berkira, handbag mahal boleh beli.

Fikir- fikirkanlah..


Iza
0193905919
Cod johor bahru
Kota tinggi
Melaka
izzapis1505@gmail.com

7 ulasan:

atikah othman berkata...

Anak 5 bulan boleh makan ye?memang xsampai hati betul melihat anak kecil itu batuk berkahak...selsema...mana lah reti nk buang sendiri...boleh saya cadang pada anak kawan saya ni..thanks izza :-)

Unknown berkata...

1 tahun 5 bulan sayang atikah..hehe...nice sharing izza :)

Nur Zahirah & Hafizan Lutfi berkata...

Well done codi iza. penulisan yang bagus,:)

izzapis berkata...

1 tahun 5 bulan tikah..
Thanks k.ira

Nur Saleha Jayiddin berkata...

Artikel yang bagus. Pasni kne restock byk2 chewable vita C!

Fardain berkata...

Vitamin C shaklee memang terbaik... Cepat dapat rasa kesannya kan :)

izzapis berkata...

Btol tue semua.tq sebab singgah

Selamat Datang Ke Blog Izza

Selamat Datang Ke Blog Izza