Sabtu, 8 November 2014

cara pulihkan gout

Assalammualaikum. w.b.t
bismillahirrahmanirrahim



Harini iza terpanggil nak cerita gan korang semua pasal abah. Kalau nak tahu rasanye abah menderita gaout sejak iza kecil, sebab dulu selalu kena picit kaki abah.
Kesian tengok abah,payah nak lelap sebab kaki abah rasa berdenyut sakit. Kitaorang adik-beradik kena picit kaki abah sampai tido. Kalau x pun pasang lagu hindustan atau picit lama-lama sampai abah tido.
Kalau nak tahu abah ni xpernah pantang makan dia pantang tengok je. Hahaha, tak pe tue semua kenangan lama.


Mengenali SHAKLEE

Mula-mula saya mengambil set menyusu iaitu alfalfa dan esp. Alhamdulillah susu yang mula merudum kembali meriah. Saya dikejutkan dengan berita yang abah hampir mengalami serangan jantung. Masa tue abah saya beri omegaguard dan coqhealth untuk elakkan darah tersumbat dan serangan jantung. Abah saya merupakan seorang perokok tegar. Oleh itu, risiko untuk mendapat serangan jantung amat tinggi. 



Abah hampir kemalangan kereta kerana jantung berhenti seketika, itupun kerana abah batuk sampai boleh hilang ketika sedang memandu. Amat ngeri bukan bagaimana sedang memandu dan tiba- tiba hilang dari pandangan.

Selepas kembali dari Hospital Tangkak, abah mengadu sakit kaki dan lenguh-lenguh. Gaout yang sememangnye ada kembali menyerang. Lagipun kaki kanan abah dah xde jari kaki sebab kemalangan lori semasa tahun 2003. Sekarang abah cuma ada kaki kiri yang sempurna, tapak kaki kanan telah dipotong separuh.

Yang tinggal hanya separuh tapak kaki yang tidak mempunyai jari. Sebab inilah abah sering merasa sakit seperti lenguh, bisa dan kebas. Doktor telah potong separuh tapak kaki abah kerana ketika kemalangan 4 jari kaki telah terputus. Jari yang paling hujung telah terkena jangkitan dan sebab itu Doktor terpaksa memotong separuh tapak kakinye.Selain kaki, segala daging di tangan abah hancur. Tulang ditangan retak , gigi belah kanan patah sebahagiannya.

Memang kalau difikirkan memang agak ngeri, tapi itulah realiti yang dihadapi. Tetapi semuanya dah berlalu selama 11 tahun.Oleh itu, saya mengambil Inisiatif mengurangkan sakit abah dengan mengambil suplimen. Suplimen pilihan saya adalah dari shaklee. Ini kerana shaklee 100% semulajadi dan tiada bahan kimia berbanding ubat.
Abah mengambil ostrematrix untuk tulang, alfalfa untuk gaout. Saya xkisah duit abis asalkan keluarga saya sihat.



Shaklee effect

Setelah mengamalkan suplimen shaklee, saya dapati sakit dikaki abah yang kecik tue dah makin berkurangan. Alhamdulillah batuk abah yang teruk kerana merupakan perokok tegar, sudah semakin pulih. lenguh dan bisa kaki berkurangan kesan pengambilan alfalfa. Abah juga mengambil vitamin c untuk memperbaiki bekas luka dan menguatkan imunisasi badan.

Feel free to share,
Iza
0193905919
Izzapis1505@gmail.com

Tiada ulasan:

Selamat Datang Ke Blog Izza

Selamat Datang Ke Blog Izza